Tuesday, July 17, 2007

خواب گرد سیاسی

با انتشار مقاله آقای حسین شریعت مداری مدیر مسئول روزنامه کیهان تهران و مشاور آیت الله خامنه ای رهبر اسلامی در مورد این ادعای کهنه که بحر ین استان چهاردهم ایران است. واکنشهای گوناگونی به چشم میخورد از جمله سفر غیر منتظره و شتابزده آقای متکی (وزیر خارجه )به کشور بحر ین و عذرخواهی رسمی دولت.و اعلام این مطلب که مقاله مذکور نظر رهبر اسلامی نمی باشد و فقط در چهارچوب مطبوعات آزاد!!!نظر ژورنالیستی نویسنده مقاله بوده و هیچ ارتباطی به کسوت مشاوره مولف ندارد!! و متعاقب آن چاپ مقاله روزنامه الجزیره چاپ عربستان صعودی و ادعای آنها مبنی بر اینکه خوزستان را انگلیسیها به ایران داده است و آنها هم مدعی شده اند که یکی از ایالت های آنهاست !!!.... و واکنشهای بعدی دولتهای عربی حوزهَ خلیج همیشه فارس و تجدید ادعای امارت متحدهَ عربی نسبت به مالکیت سه جزیرهَ همیشه ایرانی تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی ؟؟....حال باید دید که فواید مقالهَ سفارشی نمایندهَ ولی فقیه که روزنامه نگاری با سابقه (البته خیلی روشن..) در دولت اسلامی می باشد !چه بوده که با یک تحلیل ساده قضاوت را به نظر خوانندگان عزیز و محترم می گذارم .ابتدا اینکه در کشوری که هنوز درگیر مسایل اقتصادی داخلی و بحران سهمیه بندی بنزین و بحران تورّم های نجومی و نان شب و بیکاری و هزار بحران دیگر، که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شنیده نشده که یک شب بدون دغدغه و بحران کسی سر به بالین بگذارد و علاوه بر آن بحران فرا منطقه ای هسته ای ایجاد یک بحران جدید منطقه ای چه الزامی دارد که بی مبالاتی مدیر مسئول کیهان ،این ادعا را مطرح می نماید..؟؟
این در حالیست که هنوز آتش فتنه بعضی از خود فروخته های ایرانی نما که از سر بدبختی و نا آگاهی ادعای به اصطلاح استقلال ! میکنند خاموش نشده ، و بعضی هم که از سر نداری و بیکاری و اعتیاد و وعده های پو شالی این فریب خورد گان به عنوان هوا دار آنها سر به آشوب و آسیب زدن به اموال اجتماع زدند و عده ای هم بیگناه محکوم شدند و عوامل اصلی هم مانند تمام آشوبهای قبل فرار کردند و خود را برای آشوبهای بعدی آماده می کنند (در کشورهای همجوار )و از سوی دیگر با تحریم های سازمان ملل و الزام حمایت کشورهای منطقه از ایران و کمک به نقض تحریم های اعمال شده علیه ایران و با دانستن این تمثیل ساده که داشتن هزار دوست کم و یک دشمن زیاد است ،حال باید دید که دولتی که هیچ دوست و همکاری در اروپا و آمریکا ندارد مگر عده ای کمونیست ، که هیچگاه نیز نمی توان به آنها اعتماد کرد و دل بست زیرا که عملکرد آنها را در حمایت از صدام همگان دیدند (روسیه و چین ) . آنان هر گاه منافع مالی شان تأمین شود دست از حمایت خود می کشند و تمام کش و قوس ها و به اصطلاح مخالفت ها فقط برای کسب منافع بیشتر است و الباقی دوستان دولت هم که هیچ گونه قدرتی ندارند و از پس اداره کشور خود نیز بر نمی آیند چه رسد به حمایت از دولت دیگر مثل (چاوز ،ارتگا و ............) . اینها هم از سویی است که کشور کوچک امارات که با پول ایرانیها آباد شده نیز تبدیل به یک مدعی شده و همه اینها حاکی از بی کفایتی و بی تدبیری مسئولان رژیم است که با اقتصاد متزلزل و عدم امنیت سرمایه گذاری باعث شدند تا همگان پولهای خود را در دبی سرمایه گذاری کنند تا کشور همجوار قدرت بگیرد و به فکر گسترش وسعت خود بیفتد و مسئولان ان هم دچار وهم شوند . البته آن شیوخ اماراتی هم به این نکته آگاه شده اند که دولتی که هم مشکلات داخلی فراوان دارد و هم در عرصه بین المللی حامی مقتدری ندارد و بی اعتبار شده !!! شاید بتوان ادعایی را هم نسبت به خاک کشورش مطرح کرد . که البته آن شیوخ همیشه در توهم هم شکر خورده اند و نمی دانند که مردم ایران همیشه بیدارند . گر چه این ملت همیشه در صف است اما به موقع لزوم هم از خاکش خوب دفاع می کند . اما همه اینها را گفتم که شاید بعضی ها را به کمی تأمل وا بدارد و بدانند که چه می کنند در حق این ملت همیشه در صف !!!!؟
البته باید به آقای حسین شریعت مداری بگویم که آقا بهتر نیست شما که امن ترین حریم را دارید و مطمئن ترین روزنامه جاری کشور را ؟!!!! به نقد عملکرد نا صحیح دولت آقای احمدی نژاد بپردازید و به این همه نا بسا مانی و بی عدالتی و هزاران نکته دیگر که حتمأ خود جنابعالی از بنده بهتر می دانید بپردازید. چون شما به اصطلاح خودی هستید و روزنامه شما را توقیف نمی کنند . در کشوری که در کشوری که مسائل و مشکلات داخلی دارد پرداختن به این مسائل اولویت بر مسائل منطقه ای ندارد ؟!!! البته این هم حرف جذابی برای شما نیست ، چون همگان بر این نکته واقفند که شما هم از حامیان دولت حاکم هستید و دشمن روزنامه های اصلاح طلب . چون همیشه کافیست که شما از یک روزنامه بد بنویسید و چند روز بعد تعطیل شود . ولی خواستم از این خواب خرگوشی بیدار شوید و به صف مردم بپیوندید . !!!!!

خواهشمندم نظرات خود را به ایمیل : Rostamihosein@gmail.com و یا hoseinrostami@hotmail.com

ارسال نمایید . با سپاس از شما عزیزان

No comments: