Thursday, July 26, 2007

سیمای رسانه ای ریس جمهور

برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما دیشب به مصاحبه دو مجری با آقای رئیس جمهور دکتر محمود احمدی نژاد اختصاص داشت که با دقتی که در دیدن این برنامه به خرج دادم به نکات جالبی بر خوردم که مقدمه ای برای شکل گرفتن مقاله حاضر می باشد که از نظر شما سروران می گذرد : پرسشگر شبکه 2 با سؤالی پیرامون مواضع رئیس جمهور پیرامون بنزین برنامه را آغاز کرد و آقای دکتر با خونسردی خاصی که تصنعی بودن آن کاملا هویدا بود ابتدا طبق معمول تمام جلسات رسانه ایشان به منتقدان تاختند و اعلام داشتند که عده ای از سران (نمایندگان مجلس و دولت سایه ) به ایشان فشار می آوردند که طرح را متوقف کند و عده ای نیز فشار می آوردند که طرح را سریعتر اجرا کند و ایشان در یک اقدام غافل گیرانه و شجاعانه طرح را اجرا کردند و معتقد بودند که کاملا طرح مذکور با مطالعه و آگاهی بوده است ! که البته آنچه که از طبعا ت آن نمایانگر است دقیقا خلاف اظهارات ایشان را تأئید می کند . که چون در مقالات گذشته به تفصیل پیرامون موضوع مذکور مطلب گفته شده وارد جزئیات نمی شوم . فقط به ذکر چند نکته مختصر بسنده می کنم که جناب رئیس جمهور ، حضرتعالی در اظهارات خود فرمودید که از منبع در آمدهای حاصله قصد دارید که حمل و نقل ریلی و ناوگان مسافربری را گسترش دهید ،این نکته کاملا گنگ میماند که شما معتقد هستید همگان فاقد برنامه ریزی در طرحهای خود بوده اند و هیچیک از دولتهای گذشته کوچکترین طرح اجرایی نداشته اند و اگر داشته اند به شما نشان دهند ؟؟! پس حضرتعالی چگونه تصمیم گرفتید بدون برنامه ریزی قبلی و کسب نظر کارشناسان و نظرسنجی و آنچه ملزومات یک برنامه ریزی کلان است به گفته خودتان یکی از کلان ترین طرحهای اجرایی کشور را پس از اجرا، کارشناسی کنید و در آینده ناوگان ریلی و شهری را افزایش دهید و نقاط مختلف این طرح ملی را بررسی و چاره اندیشی کنید . آیا میدانید که چند سال طول می کشد این طرحها از روی کاغذ تبدیل به برنامه اجرایی شوند و چند وقت بعد، بازده خواهند داشت ؟ تکلیف امروز چیست ؟چندین ماه فقط طول میکشد تا نقاط ضعف این طرح مشخص شود و چندین ماه زمان خواهد برد تا چاره اندیشی شود و راه کار مناسب اتخاذ گردد !!!!
در بخش دوم ، جناب دکتر به مشکلات مسکن اشاره کردند و طبق عادت به بزرگ نمایی کارهای آیندهَ نکرده دولت خود اشاره کردند و فرمودند که این معضل به درستی چاره اندیشی شده و تا پایان سال بخش عمده ای از این مشکل حل میشود و روند صعودی بهای مسکن اعم از خرید و اجاره تحت کنترل در می آید که البته باید گفت که اگر تمام مشکلات به این سرعت که ایشان اشاره فرمودند حل شود پس باید پرسید که طی دو سال که از آغاز صدارت ایشان بر کرسی ریاست جمهوری میگذرد چرا هر روز بر رشد صعودی این مشکل افزوده شده ؟؟؟
که برای تبلیغات رسانه ای ایشان بسیار مفید است و آن دسته از مردم که با حرف آرام میگیرند تا چند وقت بسیار آرام میگیرند . جناب رئیس جمهور معتقد بودند که تمام گفته های ایشان جنبه اجرایی داشته و تبلیغاتی نبوده است که، پس باید از ایشان پرسید که اگر چنین بوده برخورد بدنه دستگاههای دولتی با مردم کاملا خلاف این موضوع را اثبات میکند ( نکاتی همانند پوشش زنان، رسانه ها ،برابری و مهار تورم و اشتغالزایی)؟؟!!!!!و غیره
ایشان معتقد بودند که مشکل بنزین فقط به 5% صاحبان خودرو فشار میآورد و البته معتقد بودند که درصد کمی از جمعیت صاحب خودرو شخصی هستند که همین صحبت ایشان کمال ناپختگی و دستپاچگی ایشان را می رساند که گفتن این آمار، کاملا خلاف گفته های شما را اثبات میکند که فشار کمی به جامعه میاورد . زیرا که اگر این آمارها صحیح باشد جابجایی مردمی که فاقد خودرو هستند با این نقصان ناوگان حمل و نقل که به گفته ایشان بسیار کم است و باید در آینده اصلاح شود چگونه میتواند جوابگوی 85%جمعیت باشد که نیاز به جابجایی جهت رفتن به کار و منزل و محل تحصیل می باشند و تکلیف حمل و نقل ارزاق مردم و غیره ......چه میشود ؟!
در میانه گفتگو، ایشان به دولتهای پیشین تاختند و معتقد هستند که باید اصلاحات انقلابی در سازمان مدیریت به وجود آورند و دولتهای پیشین فاقد هر گونه برنامه ریزی کارشناسانه بوده اند و فقط دولت ایشان چنین برنامه ای دارد و اگر سازمان مربوطه اصلاح شود به آن شکلی که ایشان میخواهند در آینده شاهد رشد کشور خواهیم بود و با حمله به منتقدان، به گفته ایشان دوست داشتنی اذعان داشتند که این عده کدام طرح و برنامه ایشان را صحیح می پندارند . پس باید به ایشان هم گفت به گفته حضرتعالی نسبت به دولتهای پیشین و ضعف برنامه ریزی و عملکرد ایشان شما، نکته مثبتی در کارهای آنها ندیده بودید ؟؟؟(هر که نان از عمل خویش خورد)ایشان معتقد هستند که در بخش روابط خارجی کشور بسیار مقتدرانه عمل میکند و با بسیاری از کشورها روابط بسیار خوبی دارد که این برایند صعودی دارد و بسیار هوشمندانه و بزرگ بوده و ضمن اشاره به دوستان خود و طرحهای اقتصادی مشترک شان معتقد بودند که همگان (منتقدان و سیاستمداران مخالف ) باید شاکر ایشان باشند که روابط هوشمندانه ای را در عرصه بین المللی گشوده اند
و زمانی که مجری از ایشان پرسیدند که آیا فکر نمی کنید این روابط محدود به چند کشور شده ،ایشان بر افروخته و غضبناک پرسیدند منظور تان چیست ؟ اروپا از ابتدای انقلاب با ما دشمن بوده و آمریکا هم که معلوم الحال است و دولتهای اروپایی از آغاز انتخابات ایشان به تبلیغات منفی علیه شخص ایشان پرداخته اند و مستحق روابط نیستند و بنا به اظهارات ایشان بعضی از آنها عذر خواهی هم کرده اند ولی ایشان در صدد روابط با آنها نیست و خود کشورهای اروپایی و امریکا منزوی هستند ؟!!!! و به سفرهای چاوز و دیگر متحدانشان اشاره کردند که دوستان بسیاری در کشورهای مختلف دارند و وقتی از ایشان سؤال شد که کشورهای مذکور قدرتی در سازمان ملل ندارند ایشان اذعان داشتند که تمام مردم اروپا و جهان طرفدار ایشانند و اگر حرف ایشان را قبول ندارند بروند و نظر سنجی کنند !!!!که باید از ایشان پرسید شما چطور به این نتیجه رسیده اید ، زیرا که با باز خورد مطبوعات و رسانه های جمعی کشورهای مذکور خلاف این مدعا ست و ایشان چگونه و از کدام مرکز نظر سنجی کرده اند ؟؟؟؟؟که لازم میدانم نکته ای را اشاره کنم :از زمانی که آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور ایران شده اند با موضع گیری علیه اسرائیل و تبلیغات علیه آن نه تنها باعث منزوی کردن اسرائیل نشده اند بلکه کشورهای عربی که با اسرائیل گفتگو نمی کردند از ترس دولت ایران باب مذاکره با اسرائیل را گشوده اند و در پی آنند تا روابط دیپلماتیک با آن کشور بر قرار کنند و سطح روابط فی ما بین را افزایش دهند که این برنامه ها اگر که به انتها برسد نه تنها اسرائیل منزوی نمیشود بلکه این دولت ایران است که به انزوا میرود و دودش به چشم مردم ایران میرود ؟!
آیا به غیر از این است ؟؟؟؟؟؟جناب رئیس جمهور در پایان فرمایشات خود در گفتگوی خبری 30 /22 به موضوع هسته اشاره کردند و معتقد بودند که هیچکدام از تحریم های شورای امنیت قانونی نبوده و فقط کار دولت ایران قانونی بوده که البته باید پرسید چرا چندین سال پنهان کاری که حالا به اینجا برسیم!! و فرمودند که تحریم های مذکور هیچ تأثیری بر جامعه ایرانی نگذاشته و نه تنها باعث فشار بر مردم ایران نشده بلکه باعث شادابی جامعه و سرخوشی آنها و گسترش اختراعات و اکتشافات و رشد روز افزون صنعتی و فرهنگی کشور شده و مردم از گذشته بسیار بشاش ترند و با ذکر آمارهایی که منابع آنها معلوم نیست و سطح کیفی آنها، بر این مدعا مهر تأیید میزند که هر چند بسیار گفته شده اما باید اشاره ای به آمار مصرف مواد مخدر ،طلاق و بیکاری و هزار نکته دیگر از معضلات اجتماعی بکنند . و اگر کمی و فقط اندکی انصاف داشته باشند با نگاهی به چهرهَ درهم و آشفته مردم ایران کاملا در می یابند که افسردگی چیست ؟ حتی بدیده نگارنده بر چهره ایشان نیز، نمایان است که نسبت به گذشته چه تغییرات فاحشی بر خلق و خو و روابط اجتماعی افراد جامعه پیدا شده و غیر قابل کتمان است !!! تورم آنقدر کمر شکن است که ملت همیشه در صف ایران نمیتوانند زیر بار آن کمر راست کنند چه رسد به این که به گفته تخیلی ایشان به پایکوبی و شادی مشغول باشند . البته شایان ذکر است که تحریم های شورای امنیت بر شخص رئیس جمهور و نزدیکان ایشان فشاری نمی آورد و فقط به مردم عامی فشار می آورد و اگر هم کسی بگوید که فلان کالا گران است ایشان با آن لبخند تصنعی همیشگی می گویند بیایند و از مغازه نزدیک خانه ایشان خرید کنند !!!! چون ارزان است که البته بعید است اصلأ چنین جایی وجود خارجی داشته باشد !!! ایشان نه تنها کاری نکرده اند که فرهنگ و اقتصاد شکوفا شود بلکه به اخراج جمع کثیری از پرسنل دولتی،خود، بر رشد بیکاری افزوده اند و اگر بخواهیم هر گونه آماری بیاوریم ایشان میگویند که غرض دارند و غلط می گویند . در پایان فقط به یک سؤال بسیار ساده اشاره میکنم که جناب رئیس جمهور شما می توانید عملکرد دولت شعاری خود را به این شکل محک بزنید؟ که، آیا وضعیت معیشتی و رفاهی مردم در دوران قبل از ریاست جمهوری حضرتعالی بهتر بوده و یا حالا که دو سال از ریاست شما بر دولت اسلامی می گذرد ؟!! با اینکه به گفته شما گذ شتگان نه سواد آکادمیک داشته اند و نه برنا مه مشخص ...... البته لازم به ذکر است جهت اطلاع شما خوانندگان محترم اشاره کنم که خود جناب دکتر احمدی نژاد در چند روز گذشته در جایی که انعکاس رسانه ای هم داشته فرموده بودند که برنامه مشخصی وجود ندارد و چطور بعد از چند روز چنین برنامه هایی بو جود آمده خود بسیار سؤال بر انگیز است که البته باید اعتراف کنم که مغز نگارنده مقاله قدرت پردازش چنین مسئله ای را ندارد ؟!!!!و در پایان امیدوارم که شاید روزی این خواب تعبیر شود و آنچه جناب رئیس جمهور می گویند اندکی جنبه واقعی بگیرد تا اگر زنده ماندیم ما هم بهره ای ببریم و مطمئنا در آن روز از ایشان تجلیل خواهیم کرد .
نظرات و پیشنهادات خود را به ایمیل
Rostamihosein@gmail.com ارسال کنید.

No comments: