Saturday, November 3, 2007

طنز... روز


بمب ساعتی با مارک سوآچ
خیلی حال خوشی داریم، این جماعت مشنگ سالار هم انگار نه انگار که کنار بمب ساعتی نشسته ‏اند. یکی می گوید: « چقدر ساعته خوشگله، از کجا خریدیش؟» دیگری می گوید: « من بابام یه ‏دونه عین همین داشت، منفجر شد، خیلی ناز بود.» سومی می گوید: « لامصب عین ساعت ‏سوئیسی کار می کنه، دقیق و سر موقع» چهارمی با خنده به ساعت اشاره می کند و می گوید: « ‏شوخی می کنی؟ یعنی می خوای بگی این منفجر می شه؟» پنجمی می گوید: « سوآچ یه بمب های ‏ساعتی می سازه، ماه! بری بغداد راه به راه می بینی.» اصلا عین خیال شان نیست و عین خیال ‏مان نیست که این لامروت وقتی منفجر شود، انگشت آقای کروبی را باید وسط گوش آقای احمدی ‏نژاد پیدا کنیم. این وسط یک مشت دیوانه هم مشغول تفریحند. جالب هم اینجاست که آمریکایی ها ‏فکر می کنند در ایران آدمهای عاقلی هستند که کوتاه بیایند، ایرانی ها هم فکر می کنند که ‏آمریکایی ها اگر عاقل باشند حمله نمی کنند. از طرفی ایرانی ها معتقدند بوش و احمدی نژاد ‏دیوانه اند، آمریکایی ها هم همین اعتقاد را دارند. سخنگوی کاخ سفید در کمال آرامش گفت: « ‏مطمئنیم آمریکا به ایران حمله نمی کند. بوش مایل نیست مردم از این موضوع وحشت داشته ‏باشند.» یک نماینده دموکرات هم خیال همه را راحت کرد و گفت: « بوش دیوانه است.» در ‏عوض دیک چنی هم به بوش گفت: « حداقل به ایران حمله نمی کنی به سوریه حمله کن.» اما باز ‏خدا خیر بدهد به پوتین که کلی دلمان را گرم کرد و گفت: « به هر کس که می خواهیم سلاح می ‏فروشیم.» فرمانده سپاه هم برای این که مردم را از نگرانی دربیاورد، اعلام کرد: « باتلاق ایران ‏عمیق تر از عراق است.» به عبارت دیگر توضیح داد که چون عمیق تر است، احتمالا بیشتر فرو ‏می روند و بیشتر می مانند، یا اینکه چون باتلاق هست نباید از زمین بیاند و از همان آسمان ‏کارشان را بکنند و بروند. از همه جالب تر اظهارات خانم محیط زیست بود که گفت: « هیچ یک ‏از اصلاح طلبان و اصولگرایان در ستیز با آمریکا تردید ندارند.» من نمی فهمم این خانم که ‏اینهمه ابتکار هم هست، یک بار نوشته های تاج زاده یا آرمین یا بقیه را خوانده است که بداند که ‏اصلاح طلبان در مورد جنگ چه نظری دارند؟ در این وسط دو نفر فعلا پیدا شدند که علیه جنگ ‏حرف زدند، یکی آقای زرافشان و یکی خانم عبادی که هر دو تاشان معمولا یا زندانی اند یا متهم. ‏ولی می خواهم بگویم که خیال تان راحت باشد، هیچ اتفاقی نمی افتد. آقای خامنه ای گفت: « افق ‏آینده بسیار روشن است.» آگاهان در حالی که کورمال کورمال راه می رفتند، گفتند: پس چرا ما ‏چیزی نمی بینیم؟

مذاکره می کنیم، مذاکره نمی کنیم
دو روز قبل احمدی نژاد گفت: « مذاکره با آمریکا برای ما هیچ ارزشی ندارد و اصلا تمایلی به ‏مذاکره با آمریکا نداریم.» 24 ساعت بعد متکی ابراز تمایل ایران برای انجام دور جدید مذاکره با ‏آمریکا را به هوشیار زیباری اعلام کرد. بیچاره منوچ جان که فردا قرار است استعفایش را الهام ‏اعلام کند. راستی می دانستید متکی تا به حال سه بار استعفا داده است؟ من هم نمی دانستم، ولی ‏احتمالا فردا همه مان متوجه می شویم. ‏

دست دادن پادشاه با ملکه
دست دادن پادشاه عربستان با ملکه انگلیس که در هر حال مادر کلیه مسلمین محسوب می شود، ‏ظاهرا اعتراضات جهانی بسیاری را در خبرگزاری فارس ایجاد کرد. شیخ یوسف قرضاوی به ‏عنوان یکی از معتبرترین مفتیان اهل سنت گفته است که « دست دادن مرد با زن بجز در شرایط ‏خوف و فتنه حرام است.» البته شیخ قرضاوی گفته است « از قول ابوبکر هم نقل شده که به قول ‏عایشه پیامبر هرگز با زنان دست نمی داد، اما با پیرزن ها دست می داد.» شما را بخدا بگوئید ‏پیرزن تر از ملکه انگلیس هم زنی در دنیا هست؟
نظراتتان را ارسال کنید با سپاس حسین رستمی

No comments: