Wednesday, November 21, 2007

...........طنز خواندنی ...........


جایزه بهترین منتقدان
دولت در آخرین روز از نمایشگاه مطبوعات به منتقدان خود جایزه داد و تعریف جدیدی از "نقد" به عالم ادبیات و ژورنالیسم عرضه داشت. دو نفر از شاخص‌ترین منتقدانی که در این مراسمِ جایزه‌گیرون به‌عنوان الگو معرفی شدند، حسین شریعتمداری و کاظم انبارلویی بودند. به‌جز کیهان، رسالت و خبرگزاری فارس تقریبا تمام مطبوعاتی‌های دیگر، به این جوایز اعتراض کردند که همان‌طور که حدس می‌زنید از حسادت و نظرتنگی‌شان بود.

محمدجعفر بهداد، معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رياست‌جمهوري، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس (پس انتظار دارید کجا؟) در مورد سخنان عباس سلیمی نمین (پس انتظار دارید کی؟ بنده؟) که به این جایزه و جایزه‌بگیران و جایزه‌بدهان اعتراض کرده‌بود، گفت: «از نظر دولت نهم، نقد بايد واجد سه ويژگي رعايت انصاف، ادب و اثرگذاري يا سازندگي باشد.»

ضمن تایید گفته‌های آقای بهداد، از این رو من پیشنهاد می‌کنم حتما نام خانم فاطمه رجبی هم به فهرست منتقدان "باانصاف، باادب و تاثیرگذار" اعلام‌شده، اضافه شود. کی گفته ادب و انصاف و تاثیر خانم رجبی از آقایان شریعتمداری و انبارلویی کم‌تر است؟

جشنواره سوتی‌ها
حالا که حرف خانم رجبی و تاثیرگذاری و این حرف‌ها شد واجب است اشاره‌ای داشته‌باشیم به مصاحبه اخیر خانم رجبی با نشریه چارقد که انصافا به‌اندازه یک بمب هیدروژنی، تاثیر داشته‌است. در این مصاحبه که گویا با خبرنگار نشریه الکترونیکی "چارقد" (پس انتظار داشتید چی؟ روسری؟!) انجام شده، تقریبا به اندازه یک هواپیمای ایرباس آ380، سوتی‌های بامزه صادر شده‌است که به‌صورت تلگرافی این‌ها هستند:

ـ جهش خانم رجبی از سال هشتم مدرسه به دانشگاه
ـ دیدار هرروزه خانم رجبی با پسرشان که در ایران نیست
ـ برکت اجباری برای سر کردن چادر از سه‌سالگی
ـ شرط "تربیت وابسته به دین" برای انتخاب عروس
ـ خلق‌وخوی بسیار لطیف و روحیه کاملا زنانه خانم رجبی
ـ کفش واکس زدن خانم رجبی
ـ نگاه فقهی حافظ و سعدی
ـ کتاب نخریدن به خاطر داشتن کتابخانه
ـ انزوای کامل خانم رجبی از اینترنت به‌طوری‌که حتی سایت خودشان را هم نمی‌بینند
ـ خواندن مجلات توفیق و گل‌آقا توسط خانم رجبی
ـ عدل مطلق بودن ایشان
...

که توصیه می‌کنم این جشنواره سوتی‌پراکنی را با مراجعه به اصل این مصاحبه، و یا گلچینی که عصرایران فراهم کرده از دست ندهید
نظراتتان را هم بفرستید.

No comments: